Tazumal - Chalchuapa - Reisverslag uit Chalchuapa, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu Tazumal - Chalchuapa - Reisverslag uit Chalchuapa, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu

Tazumal - Chalchuapa

Door: Lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

30 Juni 2016 | El Salvador, Chalchuapa

Vandaag bezoeken we het stadje Chalchuapa. We beslissen om Tazumal te bezoeken (maya ruines). Vanuit Santa Ana kan je perfect de bus nemen en is het ongeveer een halfuurtje rijden. Best eens vragen wanneer je er ongeveer bent, aangezien het nergens wordt aangeduid..

Chalchuapa is een klein, maar gezellig dorpje. Het is er ook niet zo druk. Op de weg richting Tazumal kom je allemaal kraampjes tegen. Deze mensen verkopen allerlei spulletjes: gadgets, schilderijtjes, magneten, beeldjes, handtassen, vlaggen,... Super fijn om eens langs te wandelen! Ik heb mij daar wat souvenirs gekocht :-) Ik vond de zelfgemaakte schilderijtjes echt wel mooi.
Een beetje verder is de inkom van Tazumal, de inkom bedraagt 3$ voor toeristen. Maar aangezien ik de looks mee heb van de Salvadoraanse bevolking, mag ik er voor 1$ binnen, joehoe :D Deze keer is mijn vriendje de buitenlander en moet hij 3$ betalen haha.

Eens binnengekomen zagen we de grote maya tempels. Je hebt ernaast ook een klein museum. Het was er erg kalm, bijna niemand was er. Was echt zalig! We zijn nog een groepje amerikanen tegen gekomen, de andere bezoekers waren lokale bevolking.

De tempels zelf zijn wel eens de moeite om te zien vond ik en zeker voor deze prijs :-)

Na het bezoek van Tazumal zijn we nog iets gaan eten in een gezellig restaurantje. En nadien besloten we om terug te keren naar Santa Ana, om daar nog wat verder rond te dwalen...

Tags: Tazumal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lore

Ik hou van lekker eten, naar de cinema gaan, netflix, en vooral reizen! Lees ook zeker mijn dagboekverhalen op http://loreontrip.reislogger.nl/profiel :-)

Actief sinds 24 April 2016
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 5356

Voorgaande reizen:

24 Juni 2016 - 06 Juli 2016

El Salvador

Landen bezocht: