Vertrek Juayua - Reisverslag uit Juayúa, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu Vertrek Juayua - Reisverslag uit Juayúa, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu

Vertrek Juayua

Door: lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

01 Juli 2016 | El Salvador, Juayúa

Vandaag nemen we afscheid van de zeer vriendelijke Carlos! Ik moet zeggen in Hostel Casa Verde hebben we echt genoten. Nieuwe mensen leren kennen, lekker gegeten, gezwommen, goed geslapen, leuk stadje, ... Echt top. Eigenlijk wilden we stiekem daar nog een beetje blijven, maar de plicht roept. Vandaag gaan we richting Juayua, daar hebben we opnieuw een hostel geboekt. Namelijk Casa Mazeta.

Omdat we geen zin hadden om twee uur (of zelfs langer) op de bus te zitten, besloten we toch maar om de taxi te nemen. 30$ voor ons 2, valt nog mee.
De taxi werd via de hostel geregeld dus we waren safe. Vanuit Santa Ana is het ongeveer 45min rijden.. Eens aangekomen in Juayua merkten we dat het een gezellig stadje is. Het is vooral bekend omwille van de Ruta Des Flores.

Ook hier werden we hartelijk ontvangen. Het is een Fins meisje die de eigenaar is. De kamer heeft een eigen douche en toilet. Het enige nadeel: er komen veel muggen naar binnen :( BAH.

Wat wel leuk is, is dat het hostelletje een buitenkoer heeft. Je kan daar rustig ontbijten, tussen de plantjes. Wat ik wel nog wil vertellen: er lopen twee honden rond in de hostel! Het zijn wel heel brave hondjes :-)

Vandaag stond er niet veel op ons programma. We wilden vooral het stadje verkennen en vroeg in ons bed kruipen. We besluiten om eerst naar de supermarkt te gaan, op ongeveer 500m van de hostel. Eens in de supermarkt komen we het Australisch koppel tegen, die we leren kennen hebben tijdens onze weg naar de vulkaan Santa Ana. Heel grappig!

Vandaag is het ook de match Wales-België, dus besluiten we om te kijken. Er is een tv voorzien in de living en zo konden we het voetbal toch een beetje volgen! Achteraf gezien, hadden we toch maar beter iets anders gedaan.. De Belgen liggen eruit en de match was niet zo schitterend..

Dan maar richting het dorpje. Er zijn veel winkeltjes waar je souvenirs kan kopen, kleren, .. Ik vind het altijd zo leuk om naar lokale winkeltjes te gaan. Ik heb opnieuw wat spulletjes gekocht :) Ik moet mijn geboorteland toch economisch steunen, niet?

Tags: juayua