Santa Ana - Reisverslag uit Santa Ana, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu Santa Ana - Reisverslag uit Santa Ana, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu

Santa Ana

Door: Lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

28 Juni 2016 | El Salvador, Santa Ana

Vandaag besluiten we om naar het stadje Santa Ana te gaan. Het is de tweede grootste stad van El Salvador en ligt ongeveer 64 kilometer ten westen van de hoofdstad San Salvador.

De zoon van Wilfredo pikt ons op en brengt ons richting ons volgende Hostelletje: Casa Verde. Hier verblijven we drie nachten. We worden snel verwelkomt door de eigenaar Carlos. Hij kan heel goed engels, wat natuurlijk gemakkelijker is voor ons :-)

We komen toe in het hostelletje en merken al snel dat het er gezellig is. Er is een gemeenschappelijke keuken, een grote binnenkoer waar je gezellig kan zitten, een chillroom waar je naar films kan kijken. Carlos biedt een groot assortiment aan met verschillende films. Echt leuk wanneer je 's avonds op je gemak een filmpje wil kijken. Verder is er ook een klein zwembad en een zeer leuke hangmat!

Kortom alles zag er goed uit! De kamer had een eigen douche en een eigen toilet: proper.

Eens we aangekomen zijn besloten we om het stadje te verkennen. Er heerst een leuke sfeer, we komen op een klein pleintje met een parkje. Hier staat een grote witte kathedraal, zeer indrukwekkend! (zoals je kan zien op de foto's)

De eerste dag in Santa Ana was een topdag! 's avonds hebben we nog wat mensen leren kennen. Nadien was het tijd om naar bed te gaan: we vertrekken morgen vroeg zodat we op tijd zijn om de vulkaan Santa Ana te beklimmen :-)

Hostel Casa Verde: is perfect gelegen, dichtbij een supermarktje, verschillende winkeltjes, bushaltes, ...

Deze hostal is erg geliefd dus je moet er op tijd bij zijn. Mocht je de kans hebben, het is zeker een aanrader! Je hebt ook een dakterras waar je rustig kan eten en genieten van het uitzicht :-)

Tags: santa ana