Vertrek naar Playa El Tunco - Reisverslag uit La Libertad, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu Vertrek naar Playa El Tunco - Reisverslag uit La Libertad, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Playa El Tunco

Door: lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

04 Juli 2016 | El Salvador, La Libertad

Vandaag vertrekken we richting de kust, we gaan eens naar Playa el Tunco.
Ons hotel heet: Hotel Los Farallones. Het is een iets duurder hotel deze keer.
Normaal gezien zorgt het hotel in Juayua voor shuttlebussen richting playa el tunco, maar aangezien het laagseizoen is, vertelde men dat er geen shuttles rijden :( Pech dus...

We hadden twee opties: de bus nemen --> probleem: er rijdt maar één bus op de hele dag en die vertrekt om half 6 's ochtends (een beetje té vroeg voor ons)

Onze gids Carlos hoorde dat we op zoek waren naar een lift.. Een taxi vraagt 70 dollar voor ons 2, vonden we wat duur ... Carlos stelde voor dat hij zijn vriend kon opbellen om te vragen of hij het zag zitten om ons weg te voeren.

Mijn vriend en ik besloten om met de vriend van Carlos mee te gaan naar Playa el tunco, het kostte ons wel 60 dollar (hé toch 10 dollar uitgespaard ;)) én hij had een pickup waar we vanachter konden inzitten ! :D Super cool. We willen al vanaf dag 1 meerijden in een pickup, heel veel mensen gebruiken pickups. Deze zitten altijd goed vol.
Voor de gringo's onder ons: smeer je alvast goed in! Mijn vriend is enorm verbrand haha. Gelukkig heb ik daar zelf geen last van. Hoera! :)

Na 2uurtjes rijden zijn we eindelijk aangekomen.. De mannen van het hotel verwelkomden ons en namen onze rugzak aan :-)
Het was enorm warm ! We besloten om onmiddellijk onze zwemkledij aan te trekken en direct een duik te nemen in het zwembad, heerlijk.

Nadien vertrekken we richting het strand El Tunco. We hebben ook afgesproken met onze australische vrienden, zij verblijven toevallig ook in El tunco op dit moment ! :D

Met de bus is het ongeveer 10min rijden naar het strand, heel gemakkelijk! Al was het strand wel even zoeken.... We kwamen toe op een 'verlaten' strand met gesloten bars en restaurants... Heel erg vreemd eigenlijk, er was niemand ! We waren helemaal alleen. Ik vond het toch wel vreemd, omdat ik gelezen had dat het erg bekend is. Maar het is laagseizoen, misschien daarom dat het er erg stil is..

We besloten om toch maar verder te wandelen. Maar opnieuw niemand te bespeuren, hmm.. Enkel een riviertje. Aangezien we naar de andere kant moeten geraken, lopen we door het riviertje naar de overkant. Na een paar meter verder te stappen, zagen we onze twee Australische vrienden! Ze zaten in het zwembad te genieten van het zonnetje. Aangezien het terug 30 graden was, konden we een frisse duik goed gebruiken. We besluiten om hen te vergezellen en sprongen het zwembad in. ZAAALIG!

Playa el tunco is erg populair bij de surfers. Mijn vriend wil heel graag leren surfen, ikzelf ben er niet zo zot van eigenlijk. We gingen eens een kijkje nemen, er waren een paar surfers in het water, maar de golven waren erg hevig... Als je wil leren surfen denk ik dat Playa El Tunco geen aanrader is. De professionele surfers komen hier vooral. Mijn vriend besloot dan toch maar om geen surfplank te huren en liet het aan de professionals over.

Aan het strand zijn er een paar barretjes, waar je ook surfmateriaal kan huren. Wij besloten om een pintje te kopen en de surfers te bewonderen. Het strand is mooi en ook hier is het niet druk.

Het was zeker eens de moeite, natuurlijk als je echt kan surfen, zal het wel veel fijner zijn :-)
We wandelen terug naar het hotel en gaan iets eten. In het hotel heb je veel keuze. Het eten is er erg lekker. Het enige nadeel: veel mieren op onze kamer :( jakkes !
De airco is wel zeer goed haha. Maar achteraf bekeken, hadden we toch precies liever in het hotel van het Australisch koppel willen verblijven ;-) hun zwembad was zaliger!

Maar enfin, dat hebben we dan ook weer gehad. In Playa el tunco blijven we maar één nacht, nadien vertrekken we naar Santa Tecla. We mogen bij Wilfredo overnachten.

Ps: benieuwd naar meer? http://loreontrip.reislogger.nl/