Vulkaan Santa Ana - Reisverslag uit Santa Ana, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu Vulkaan Santa Ana - Reisverslag uit Santa Ana, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu

Vulkaan Santa Ana

Door: Lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

29 Juni 2016 | El Salvador, Santa Ana

Terug een warme dag, het is hier "maar" 30 graden ondanks het regenseizoen in El Salvador. Ik moet zeggen van het regenseizoen heb je eigenlijk niet zoveel last hoor. Het regent één keer per dag: ongeveer een uurtje. Maar als het daar regent, regent het fel.. Gelukkig kwam de regen altijd maar 's avonds, vanaf 19u. En aangezien je in El Salvador best niet meer na 19u buiten komt, komt dit perfect uit ;)

Vandaag gaan we naar het nationaal park Cerro Verde: om de vulkaan Santa Ana te beklimmen.

We besluiten om de chickenbus te nemen. Dit zijn lokale busjes, vaak zit er heel wat volk op. Om 7u30 vertrekt onze bus vanuit santa ana richting het park cerro verde. Het was beetje zoeken waar we de bus moesten nemen. Het is er niet erg duidelijk! Gelukkig kwamen we een koppel tegen die ook naar het park gingen! Dankzij hun hebben we de 'halte', nou ja wat je een halte kunt noemen, gevonden. Het was 90 dollarcent per persoon. Very cheap!

De rit duurde ongeveer 2uur. Heel speciaal aan de bussen is dat er geen officiële halte zijn. Je stapt op de bus wanneer je dat wilt en je stapt er weer af wanneer je denkt dat je er bent.. Voor ons - de toeristjes - is dat niet zo'n gemakkelijk systeem. Wat ook grappig is, is dat er verkopers op de bus komen. Zij stappen de bus op met heel wat etenswaren: groentjes, fruit, water, cola, ... noem maar op. Alles wat je kan bedenken.

Er hangt een fijne sfeer en we hebben ons nooit onveilig gevoeld! Want eigenlijk had ik een beetje bang, op de site van Buitenlandse Zaken raden ze je zoveel af. Je mag geen taxi nemen, je mag het openbaar vervoer niet nemen enzoverder.

Eerlijk? Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld... De bussen rijden prima! We hebben -voorlopig- nog niets meegemaakt. De lokale bussen zijn hier speciaal, elke bus heeft een ander kleurtje. Echt mooi!

Oke, we zijn eindelijk aangekomen in het nationaal park.. Om 11u begon de wandeling richting vulkaan Santa Ana. Gelukkig was er tijdens de wandeling veel schaduw! Het was wel puffen en zweten, het kent een steile route.

De route naar daar was mooi. Na een uurtje ongeveer bereik je de top en heb je een prachtig uitzicht over de hele hoofdstad San Salvador! Prachtig. Deze uitstap is écht een aanrader. Trek goede wandelschoenen aan, neem voldoende water en je fototoestel mee!
Zeer tof om te doen.