Stadje Ataco - Reisverslag uit Concepción de Ataco, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu Stadje Ataco - Reisverslag uit Concepción de Ataco, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu

Stadje Ataco

Door: Lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

03 Juli 2016 | El Salvador, Concepción de Ataco

Ook vandaag worden we terug wakker in Hostal Casa Mazeta :) Na een stevig ontbijtje besluiten we om de bus te nemen naar een klein dropje, Ataco. Het stadje is enorm bekend omwille van de prachtige muurschilderingen.
Vanaf Juayua is het ongeveer 40 min op de bus zitten.. De busreis is altijd een belevenis ;-) Men heeft ons altijd gezegd om geen openbaar vervoer te nemen, maar ik begrijp nog steeds niet goed waarom..
We hebben geen enkele problemen gehad, er is niets gemakkelijker dan je te verplaatsen met de lokale bussen! Ze zijn ook zo mooi :)

We zijn aangekomen in het stadje Ataco.. Wat ik alvast wil meegeven: loop een beetje verloren en geniet vooral van de mooie tekeningen!

We zochten een leuk restaurantje om te eten. Een beetje verder kwamen we een soort 'hostel' tegen, La Estancia. Het is een hostel maar het heeft er een restaurantje aan. Zeker een aanrader! Het eten was er erg lekker en het was zeer goedkoop. Het is ongeveer nog 5min verder lopen vanaf de bushalte. Het restaurantje bevindt zich nog niet volledig in het 'centrum'. De bediening was in orde, de mensen waren erg vriendelijk.

Nadat ons buikje vol was besloten we om het stadje te verkennen. We dwalen wat rond en komen algauw veel winkeltjes tegen, zeer fijn!
Er staan heel wat mensen met leuke souvenirs enzovoort. We stappen in een paar winkeltjes binnen zodat ik opnieuw leuke souvenirs kan kopen. Ik ben namelijk een echte souvenirs-addict ;)

Ook hier in Ataco is er een klein foodfestivalletje aan de gang..
Verder had je ook een overdekt marktje! Echt super gezellig :) Mijn vriendje heeft daar een voetbalshirt gekocht van de officiële voetbalploeg.

Je kan hier uren rondlopen, wat ik hier zo prachtig vind zijn de kleurrijke tekeningen op de muren. Hier loopt er wel wat meer volk rond, maar opnieuw: geen onveilig gevoel! gehad.

Als je de kans krijgt, moet je zeker Ataco bezoeken. Heel lekker eten, opnieuw niet duur en gezellige winkeltjes.

Ps: benieuwd naar meer? http://loreontrip.reislogger.nl/

Tags: ataco