juayua cascades - Reisverslag uit Juayúa, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu juayua cascades - Reisverslag uit Juayúa, El Salvador van Lore - WaarBenJij.nu

juayua cascades

Door: lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

02 Juli 2016 | El Salvador, Juayúa

Vandaag gaan we Los Chorros de La Calera bezoeken. Om 9u komt er een gids ons aan het hostel oppikken. Zijn naam is Carlos, een zeer vriendelijke man. Het is belangrijk dat je goede stapschoenen aandoet. Het is ongeveer 40 min wandelen naar de watervallen... De watervallen zijn toeristisch en de dievenbendes weten dit.. Wanneer je er alleen gaat, is er niemand die op je spullen let terwijl je een duik neemt in de watervallen, wat natuurlijk aanlokkend is voor dieven ! Het is belangrijk dat je je spullen nooit alleen laat.

De weg naar de watervallen is nogal verlaten.. Gelukkig hebben we een goede gids :D

Na 40 min stappen, komen we aan in Los Chorros de La Calera, WOOOW. Zoiets had ik nog nooit gezien :-) echt prachtig! En het leuke van al : we waren helemaal alleen ! Ik denk dat we rond 10u aankwamen ..
Het zonnetje scheen (28 graden) en het was ideaal weer om een duikje te nemen.

Zeker een aanrader !! Het is vooral fijn, omdat je er alleen bent. Ondanks dat het zaterdagvoormiddag is. Heel belangrijk is dat je zondag niet gaat, dan is het enorm druk vertelde Carlos. Eerder in de week is het perfect.

We hebben in het park wat gebleven en genoten van het water en het uitzicht.. Rond 11u15 kwamen de toeristen, dan spreek ik over de lokale bevolking. In het weekend komen er veel mensen van San Salvador met een bus naar de watervallen.. Het werd opeens veel drukker !
Ook de politie en een paar mannen van het leger zijn ondertussen aangekomen. Zij beschermen de toeristen, zodat niemand hen kan beroven :-) Het land doet erg zijn best om de toeristen te beschermen. Het is vooral belangrijk dat je in gezelschap bent en best met iemand meegaat dat de plaats kent.

Zoals je op de foto's kan zien: deze uitstap was prachtig! Zeker de moeite; de gids vraagt amper 2 dollar. Duur? Helemaal niet. Ik hou steeds meer en meer van El Salvador. De mensen die het land overslaan hebben volledig ongelijk.